close

48046.300.jpg 

就在統一慶祝三連霸的夜晚
我忍不住興奮的心情在Plurk跟Facebook瘋狂的分享我的喜悅
回到房間不經意打開iTunes,卻意外的按下了Carpenters
如此令人喜愛卻又不忍的聲音

頓時間,就像是被催眠似的勾起了許多深埋的思緒
一點一滴的猛烈的翻滾著
其實都不是什麼重要的事情
只是入喉後,濃烈的回馬槍在作怪罷了
尤其是剛剛接了老媽的電話後
不小心潰堤的心防,似乎找到了存在的必要

聽著I Need to Be in Love
我靜靜的發呆...發呆...像是被禁錮的Rapunzel
只是少了那一份等待,多了隨愈而安 
卻又抵擋不住哪一份不甘寂寞
Oh well! you know it, contradictory rules......


 I Need to Be in Love

  (<--請按我聽歌)

 

The hardest thing I've ever done

我做過最困難的一件事 

 

Is keep believing there's someone in this crazy world for me

就是相信在這瘋狂世界裡有個屬於我的他 

 

The way that people come and go thru temporary lives

人們在短暫的人生中來來去去

 

My chance could come and I might never know

也許我的機會來了,我卻永遠不知道

 --------------------

I used to say  我常說:

 

"No promises, let's keep it simple"

"沒有承諾,乾脆一點!"

 

But freedom only helps you say good-bye

但自由只會把戀情劃下句點

 

It took awhile for me to learn

我花了許多時間才學會

 

That nothing comes for free

天下沒有不勞而獲的事

 

The price I've paid is high enough for me

但我付出的代價已經夠多了

--------------------

*I know I need to be in love

我知道我應該戀愛 

 

I know I've wasted too much time

我也知道我已浪費太多時間 

 

I know I ask perfection of a quite imperfect world

我在這不完美的世界裡尋找完美 

 

And fool enough to think that's what I'll find

而且愚蠢的以為我會找得到

--------------------

So here I am with pockets full of good intentions

在這裡,我帶著滿口袋的美好憧憬 

 

But none of them will comfort me tonight

但今晚它們都無法安慰我 

 

I'm wide awake at four a.m.

我在凌晨四點醒來 

 

Without a friend in sight

身邊沒有一個朋友 

 

Hanging on a hope but I'm alright(*)

雖然僅存一絲希望,但我還很好 


arrow
arrow
    全站熱搜

    joeysoo 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()